maandag 13 augustus 2007

Het begin

Dit is het eerste bericht in een onregelmatige serie waarin ik me wil uiten over zaken die me op een bepaald moment interresseren. Anders dan b.v. mijn blog op http://brankie.xs4all.nl/, waar het vooral over gebeurtenissen in- en om het huis gaat, wil ik me hier bezighouden met zaken die daar niets mee te maken hebben, zoals b.v. microsoft, Intelligent design, hoorspelen, noem maar op.

Ik wil vooral weten of in de loop der tijd mijn mening over bepaalde zaken verandert, wordt ik milder of juist harder, blijkt mijn eerste oordeel te impulsief, of blijkt de intuitie juist meestal de beste raadgever?

Ik weet dat veel blogs roemloos ten onder gaan, doordat hun schrijver er na een tijdje geen zin meer in heeft, er geen tijd meer in kan steken, of welke oorzaak dan ook, vandaar alvast de uitweg aan het begin van dit artikeltje. De eerste paar artikelen zijn gecopi-eerd van mijn eigen website. Als dit copi-eren voorbij is, zal ik alle 'opinierende'... stukken hier plaatsen, zodat de familiewebsite weer gebruikt kan worden voor zijn oorsprongkelijke doel.
De naam is ge-inspireerd door een interview dat ik ooit hoorde met Cliff Richard, waarin hij vertelde dat hij ooit een keer een boekje met de titel: 'the way I see it' had geschreven, om een antwoord te geven op vragen die hem regelmatig werden gesteld. Hij klonk een beetje beschaamd toen hij het erover had, het is me in elk geval altijd bijgebleven, terwijl het nu al zo'n 20 jaar geleden moet zijn dat ik het fragment hoorde.

Geen opmerkingen: