donderdag 16 augustus 2007

Casa luna presentator 2 x getroffen

Just for fun: er staat nog een bericht in concept over kinderopveng, en dus ben ik wat meer gericht op opmerkingen die ik hierover hoor.
Woensdag in Casa Luna zei een beller dat tot zijn verbijstering kinderen al op twee-jarige leeftijd naar de crash werden gebracht. Klaas Drupsteen zei dat zijn kind al eerder die kant op ging, en dat dat ook best kan, als het maar gedoseerd gebeurt. Verdr gooide hij er nog de klassieke smoes tegenaan dat het ook wel goed is voor kinderen. Dit lijkt me eerlijk gezegd wishfull thinking.
Vandaag maakte een beller het nog mooier: "ik heb gezien hoe ze in Berlijn kinderen in schooltjes propten waar ze dan de hele dag door de overheid werden gedrild. Hier gaan we de zelfde kant op, omdat de kinderen nu van vroeg tot laat door de school opgevangen moeten worden." Misschien iets te kort door de bocht, maar voor een telefonische reactie vond ik hem prima en geeft globaal mijn probleem met bso en crash weer.
Ik heb er niets tegen dat ouders de zorg voor kinderen delen, wat er m.i. mis gaat is dat ze het kind over de muur gooien bij de opvang, en dan denken dat hun verantwoordelijkheid voor de rest van de dag is afgekocht. Dat ze dat afkopen maar voor een heel klein deel zelf doen is weer een ander verhaal.

Geen opmerkingen: