maandag 3 september 2007

Onze ministers en hun vrienden

De 100 dagen waarin het kabinet eens ging wennen aan hun nieuwe baan, en die werden omschreven als 'in gesprek gaan met de samenleving', heeft de samenleving 3.2 miljoen euro gekost. Vier ministers, waaronder Balkenende zelf, hebben dit geld uitgegeven zonder zich te houden aan
de geldende aanbestedingsregels. Bert Koenders, die dan misschien niet zichzelf, maar toch zeker een paar partijgenoten op een absurde manier heeft verrijkt was gewaarschuwd, maar zette toch door, want een paar goede vrienden laat je toch niet in de kou staan?
Zojuist hoorde ik mevrouw Vos van de pvda zeggen dat Koenders diep door het stof is gegaan. Wat een onzin! Voor zover ik weet heeft hij alleen een keer sorry gezegd, maar dat was voordat bekend werd dat hij al wist dat hij zijn vrienden op ilegale wijze hielp.
Van Rouwvoet had ik echt meer verwacht, maar ook die voert inmiddels tijdgebrek aan, zo van: "als Koenders daarmee weg komt, dan moet het mij ook lukken." Wat zouden die "niet nixers" nu aan het doen zijn met dat onterecht binnengehaalde geld?
Ik heb me vaak ge-ergerd aan mensen die de staat tillen voor een paar honderd euro, b.v. omdat ze gehandicapt zijn, maar sinds ik Koenders en zijn club ken, die door Balkenende ook nog de hand boven het hoofd wordt gehouden, moet ik mijn mening maar eens gaan herzien over de kruimeldieven waar ik me eerder druk over maakte.

Geen opmerkingen: